Акафист – совершенно особый вид молитвы, он бывает посвящен Христу, Богородице, святым, каким-то праздникам. В храмах за богослужением акафисты читаются очень редко, только несколько раз в году, но благочестивые прихожане по собственной воле берут на себя обязательство по чтению акафистов, часто — именно в честь Божией Матери.
Объясняется это просто – таково почитание в православии Матери Господа Иисуса Христа, что люди стремятся обратиться именно к ней. Любые свои нужды (духовные, житейские) они без страха молитвенно приносят к ногам заступнице всего рода человеческого. Как же правильно читать акафист пресвятой Богородице? Подробно рассмотрим этот вопрос, а в конце статьи вы найдете текст акафиста и даже сможете послушать его онлайн.
Что такое акафист?
В переводе с греческого, это песня, во время которой нельзя сидеть, то есть читать надо стоя. По смыслу это хвалебное, благодарственное пение. Первый акафист был написан в 6 в. Приписывают авторство Роману Сладкопевцу, православному святому. Посвящен Великий акафист Божией Матери, долго этот термин применялся лишь по отношению конкретно к нему.
Предание гласит, что Акафист Пресвятой Богородице читался во время нападения на Константинополь в 7 в. Враги полностью окружили город, надежды не было. Но Богородица вняла молитвам, персы отступили. В память об этом событии существует праздник Суббота Акафиста, когда возносятся хвалы небесной заступнице. Постепенно праздник из местного стал общим для всех православных церквей, отмечается до сих пор на 5-й неделе Великого Поста.
Отличается это молитвенное пение совершенно особенной структурой.
- Вступление.
- 12 икосов – часто оканчиваются возгласом “Радуйся!” (хайретизм).
- 13 кондаков – они короче икосов, заканчиваются троекратным “Алиллуйя!”
- Завершается молитвенным обращением, которое прочитывается трижды.
Данная схема построения перешла на все акафисты, которые стали появляться в конце византийского периода. Известный акафист Иисусу Сладчайшему, который иногда читается духовенством в храмах, относится к 13 в. Авторство не установлено. Этот вид молитвенного пения распространен также в Католической церкви, где тоже очень почитают Божию Матерь.
В России акафисты активно стали слагать в 19-20 веках. В начале прошлого столетия вышло в печать полторы сотни, еще больше было отвергнуто. Во время гонений население активно переписывало акафисты, ведь они легко воспринимаются на слух, чтение не занимает много времени, самое главное – для молитвы не нужен священнослужитель, которых тогда осталось очень мало.
Составление этих песнопений активно продолжается – на сегодня их насчитывается около 2 тыс. Каждый верующий может выбрать то, что отвечает его духовным запросам. Но особенно помогает в разных нуждах чтение акафистов Пресвятой Богородице.
Покров – любимый осенний праздник
Не являясь двунадесятым, Покров Пресвятой Богородицы в России отмечается как великий, он один из самых любимых. Это можно объяснить большим почитанием Божией Матери, которой посвящено не так много официальных церковных дат.
В середине 10 в. в Византии, во время службы чудесным образом явилась Богоматерь. В храме юродивый Андрей молился со множеством народа, а тогда службы продолжались всю ночь. Подняв голову, он увидел Богородицу, которая тоже молилась, встав на колени. Царицу Небесную окружали святые.
Затем она сняла покрывало с головы, покрыла им молящийся народ. Этим она защитила их от видимых и невидимых врагов. На Руси отмечается с 12 в. С Покрова (14 октября) традиционно начинались свадьбы, девушки молились об удачном замужестве. Акафист Покрову Пресвятой Богородицы читать можно в любой день. На акафисты существует негласный запрет только во время Великого поста.
Просить Богородицу можно о чем угодно: являясь матерью Господа, она усыновила себе весь мир. Только надо помнить, что молитва не должна быть кому-то во вред, не просить себе милости, а врагам – горя, это причиняет страдания небесной заступнице. Она смотрит с небес на чад Божиих постоянно, и каждое слово, причиняющее боль ближнему, очень ранит ее в самое сердце.
Перед какой иконой молиться
Поскольку акафисты являются, в основном, келейным (то есть домашним) чтением, многие верующие задаются вопросом – перед какой иконой надо читать акафист Пресвятой Богородице? Принципиального значения это не имеет. Подойдет любой образ, посвященный Царице Небесной.
Хотя праздник имеет собственную обширную иконографию. Часто на иконах изображается Богородица, держащая покров в вытянутых руках. Однако существуют и более сложные композиции. В нижнем ряду изображаются молящиеся люди, в том числе Блаженный Андрей, в среднем – Божия Матерь в окружении святых и ангелов, наверху композиции восседает Христос на троне. В большинстве случаев сам покров (покрывало) отмечено ярко-красным цветом.
Современные иконы более простые по написанию, на них Богородица изображена одна, с покровом в руках (белого цвета). Неважно, какой именно образ будет стоять в доме, главное, чтобы он помогал сосредоточить мысли на молитве. Молитва Богоматери способна на многое – лечит душевные раны, утишает страсти. Она готова защищать своих детей, им только надо постараться работать над собой, иметь твердую веру и доброе сердце.
“Всецарица” – помощница всем и каждому
Оригинал известного образа “Всецарица” был написан на Афоне в 17 в., там он пребывает и по сей день, в Ватопедской обители. Пречистая Дева изображена на троне, с Богомладенцем на руках. Правой рукой Он благословляет, в левой держит свиток. Два ангела осеняют фигуры своими крыльями.
С образом связана легенда. Однажды некий юноша, который занимался магией, пришел в храм, чтобы проверить свои чары на иконе. Внезапно лик Богородицы засиял, нечестивого юношу с силой отбросило, он упал навзничь. Бог запрещает пользоваться любой магией, о чем сказано в Библии, что и было показано. Юноша тут же покаялся и бросил ворожбу.
Современные люди для достижения своих целей тоже готовы обращаться к разным колдунам. Им следует хорошо подумать, прежде чем сворачивать на эту опасную тропу. Лучше читать акафист Пресвятой Богородице Всецарица, это поможет вернуться на истинный путь богопознания. Приписывают этой иконе силу исцелять от рака.
Как следует читать акафист
- Сначала обязательно произнести предначинательные молитвы, обычно они есть в акафистнике.
- Во время чтения заключительных молитв можно упоминать разных людей.
- На чтение акафиста дома брать благословение необязательно. Молиться можно в любое время, в любой день. Но если хочется взять обет на определенное количество – надо посоветоваться с духовником. Не следует брать непосильных обещаний.
- Если планируется чтение вслух в храме – надо спросить позволения у настоятеля. Возможно, священник даже согласиться провести молебен. Во многих храмах проходят традиционные молебны с акафистами от пьянства, например.
- Количество дней, в которые читается акафист, церковью не регламентировано. Можно читать один, можно 40 дней — сколько по силам. Результат молитвы зависит не от количества повторов, а от веры, искренности молящегося.
АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «ВСЕЦАРИЦА»
Кондак 1
Новоявле́нней Твое́й иконе предстоя́ще ве́рнии, уми́льно воспева́ем Ти, Всецари́це, раби́ Твои́; низпосли́ цельбы́ к Тебе́ притека́ющим ны́не рабо́м Твои́м, да вси ра́достно зове́м Ти:
Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.
Икос 1
А́нгел предста́тель с Небесе́ сшед, рече́ Всецари́це: ра́дуйся! И боговеща́нным гла́сом, воплоща́ема Тя зря, Го́споди, возопи́ к Ней такова́я:
Ра́дуйся, глави́зно на́шего спасе́ния; ра́дуйся, исполне́ние Зижди́телева смотре́ния.
Ра́дуйся, я́ко Тобо́ю Бог воплоти́ся; ра́дуйся, я́ко Неви́димый в Тебе́ изобрази́ся.
Ра́дуйся, Ми́лость ми́ра внутрь прия́вшая; ра́дуйся, одея́ние пло́ти Сло́ву сотка́вшая.
Ра́дуйся, уму́ непости́жная го́рняя сла́во; ра́дуйся, сердца́ оживи́вшая небе́сная ма́нно.
Ра́дуйся, звездо́, благода́ти сия́ние; ра́дуйся, исто́чниче, живы́я воды́ излия́ние.
Ра́дуйся, Богоро́дице, в жена́х благослове́нная; ра́дуйся, ро́ждшая Спа́са Де́во нетле́нная.
Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.
Кондак 2
Безнача́льное Сло́во Отроча́ мла́до Тобо́ю бысть, исцеле́ния подая́ Тя, Де́во, чту́щим и неизрече́нное Его́ Рождество́ воспева́ющим: Аллилу́иа.
Икос 2
Ра́зум недоразумева́емый разуме́ти Де́ва и́щущи, возопи́ к служа́щему: я́ко Отрокови́ца чи́стая, ка́ко бу́ду Вы́шняго Ма́ти, изъясни́. К Ней же Гаврии́л рече́ со стра́хом, зовы́й такова́я:
Ра́дуйся, сове́та Вы́шняго Избра́ннице; ра́дуйся, гла́са моля́щихся Скоропослу́шнице.
Ра́дуйся, сокро́вище Христо́ва ми́ра; ра́дуйся, люде́й Твои́х наде́ждо и си́ло.
Ра́дуйся, ра́ковыя я́звы ди́вная губи́тельнице; ра́дуйся, про́чих боле́зней Исцели́тельнице.
Ра́дуйся, еди́ное ми́ру заступле́ние; ра́дуйся, ве́рное в ско́рбех избавле́ние.
Ра́дуйся, плач и сле́зы при́сно утоля́ющая; ра́дуйся, спасе́ния вхо́ды всем отверза́ющая.
Ра́дуйся, ски́птре и держа́во Афо́н населя́ющих; ра́дуйся, же́зле мона́хов и миря́н.
Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.
Кондак 3
Си́ла Вы́шняго осени́ Тя, Отрокови́це, плоть прия́т неизрече́нно, показа́ Тя село́ сла́дкое хотя́щим жа́ти спасе́ние и пою́щим: Аллилу́иа.
Икос 3
Просла́вися ди́вно свята́я ико́на Твоя́, Всецари́ца имену́емая, егда́ цельбоно́сно яви́ся Богома́тере изображе́ние; вопию́щим же пред не́ю с ве́рою исцеле́ния подае́ши, да умножа́ются пе́сни сицевы́я:
Ра́дуйся, Ма́ти незаходи́маго Све́та; ра́дуйся, претерпе́вших до конца́ побе́до.
Ра́дуйся, в боле́знех и ско́рбех су́щим врачева́ние; ра́дуйся, сиро́т и вдови́ц неруши́мая стено́.
Ра́дуйся, две́ри ра́йския отверза́ющая; ра́дуйся, тружда́ющихся и обремене́нных заступа́ющая.
Ра́дуйся, о спасе́нии ве́рных Хода́таице; ра́дуйся, за род челове́ческий Моли́твеннице.
Ра́дуйся, ле́ствице небе́сная, возводя́щая от земли́ к Небеси́; ра́дуйся, водо́ жива́я, омыва́ющая сме́ртные грехи́.
Ра́дуйся, А́гнице, сердца́ незло́бивых храня́щая; ра́дуйся, Покро́ве, чад Це́ркви осеня́ющий.
Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.
Кондак 4
Живо́т ми́рови да́руя, Влады́ка ми́ра всели́ся во утро́бу Твою́ неискусому́жно и, Ма́терь ве́рных Тя показа́в, в ми́ре тех воспева́ти призва́: Аллилу́иа.
Икос 4
Пресла́вная соде́яшася о Тебе́, Гра́де Бо́жий, исцеле́нием быва́ющим от святы́я ико́ны Твоея́; цельбоно́сныя струи́ врачева́ний прие́млюще, благода́рственно, о Всецари́це, вопие́м:
Ра́дуйся, сна́добие, боль утоля́ющее; ра́дуйся, прохла́до, жар неду́жный остужа́ющая.
Ра́дуйся, прижига́ющая ра́ковыя я́звы, а́ки пла́менем; ра́дуйся, подыма́ющая со одра́ оста́вленных врачми́.
Ра́дуйся, лик Свой пречи́стый избра́нным явля́ющая; ра́дуйся, от грехо́вных уз разреша́ющая.
Ра́дуйся, я́ко Тобо́ю избавле́ние от сме́рти дарова́ся; ра́дуйся, я́ко Тобо́ю неисче́тный сонм ве́рных оправда́ся.
Ра́дуйся, высото́, челове́ческими по́мыслы неизсле́дованная; ра́дуйся, глубино́, еди́ным Сло́вом изве́данная.
Ра́дуйся, проро́чествие пре́жде Тебе́ бы́вших патриа́рхов; ра́дуйся, наста́внице Тебе́ моли́вшихся иера́рхов.
Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.
Кондак 5
Пречи́стый Храм Спа́сов позна́хом Тя, Отрокови́це; к Тебе́ припа́даем, Чи́стая, да нас соде́лаеши хра́мы Божества́, вопию́щих Ему́ : Аллилу́иа.
Икос 5
Ви́деша чи́ни А́нгельстии на руку́ Твое́ю Созда́вшаго руко́ю челове́ки и, я́ко Влады́чицу разумева́юще Тя еди́ну, а́ще и рабо́ю Себе́ нарекла́ еси́, потща́шася пе́сньми послужи́ти Ти, Благослове́нней, сицевы́ми:
Ра́дуйся, Бо́гом поста́вленная превы́ше небе́сных Сил; ра́дуйся, чуде́сными исцеле́ньми исполня́ющая мир.
Ра́дуйся, хвалу́ и сла́ву от Небе́с слы́шащая; ра́дуйся, благодаре́ние от земли́ прие́млющая.
Ра́дуйся, я́ко се́мя тли в сердца́х потреби́ла еси́; ра́дуйся, я́ко ко́зней диа́вольских яре́м сокруши́ла еси́.
Ра́дуйся, юдо́ль плаче́вную испо́лнившая ра́достию; ра́дуйся, ско́рби изменя́ющая в небе́сную сла́дость.
Ра́дуйся, благоуха́ние Бо́гу прия́тное; ра́дуйся, ка́ющихся гре́шников весе́лие изря́дное.
Ра́дуйся, броне́ пра́вды от искуше́ний; ра́дуйся, щи́те огражде́ния от вражды́ и нестрое́ний.
Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.
Кондак 6
Пропове́дницы богоглаго́ливии, Спа́совы ученицы́, предста́ша Ти, Де́во, чу́дно, внегда́ от земли́ к Небеси́ восходи́ла еси́, да еди́ным се́рдцем и усты́ воспою́т Бо́гови: Аллилу́иа.
Икос 6
Возсия́ ди́вная благода́ть от ико́ны Твоея́, Всецари́це, егда́ ю́ноша, уче́ньми сатани́нскими омраче́нный, пред не́ю паде́ и недви́жим бысть; па́че ча́яния же от уз мра́чных свобожде́нный, со стра́хом и ра́достию взыва́ше Ти си́це:
Ра́дуйся, исправле́ние нечести́ваго жития́; ра́дуйся, утеше́ние стра́ждущих лю́те.
Ра́дуйся, бесо́вских по́лчищ от Це́ркве отгна́ние; ра́дуйся, мглы грехо́вныя разсе́яние.
Ра́дуйся, ко́зней неви́димых упраздне́ние; ра́дуйся, де́монских чар всемо́щное одоле́ние.
Ра́дуйся, свети́льниче, прельще́нных наставля́яй; ра́дуйся, о́блаче, неви́нных от зла покрыва́яй.
Ра́дуйся, хо́лме, небе́сною ма́нною пита́ющий; ра́дуйся, доли́но, смире́нием Христо́вым насыща́ющая.
Ра́дуйся, ка́меню Небе́снаго Ца́рствия; ра́дуйся, зерца́ло преве́чнаго Све́та.
Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.
Кондак 7
Хотя́щу да́ти Себе́ в снедь ве́рным, благоволи́л еси́ от Де́вы воплоти́тися, да прие́млюще Пречи́стое Те́ло и Кровь Твою́, позна́ют Тя, Бо́га соверше́ннаго; те́мже, дивя́щеся неизрече́нней прему́дрости сей, зове́м: Аллилу́иа.
Икос 7
Но́вое показа́ та́инство я́влься Зижди́тель, со ученики́ соверши́вый Та́йную Свою́ Ве́черю; мы же, моля́ще Всецари́цу удосто́ити нас Боже́ственныя Святы́ни, воспису́ем Ей сицева́я:
Ра́дуйся, Пода́тельнице Небе́снаго Хле́ба; ра́дуйся, Роди́тельнице Ве́чнаго Живота́.
Ра́дуйся, ча́ше, Христу́ приобща́ющая; ра́дуйся, ду́шу и те́ло с Бо́гом сочета́ющая.
Ра́дуйся, лжи́це злата́я, испо́лнь Боже́ственных Та́ин; ра́дуйся, киво́те драги́й, вмести́лище вели́кия Святы́ни.
Ра́дуйся, пе́рсте, на святу́ю Евхари́стию указу́яй; ра́дуйся, Трапе́зо, предлага́ющая нам Пи́щу Святу́ю.
Ра́дуйся, в час су́дный досто́йных прича́стников одесну́ю поставля́ющая; ра́дуйся, ревни́телей Боже́ственныя Литурги́и от а́да избавля́ющая.
Ра́дуйся, приводя́щая сме́ртных к Исто́чнику безсме́ртия; ра́дуйся, огражда́ющая чад Свои́х ми́ром и кре́постию.
Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.
Кондак 8
Стра́нное Рождество́ ви́девше, жите́йское вся́кое отложи́м попече́ние и горе́ име́ем сердца́; на сие́ бо Вы́шний яви́ся, во е́же привлещи́ к высоте́ Тому́ вопию́щия: Аллилу́иа.
Икос 8
Неотсту́пно в не́драх Оте́ческих пребыва́я, Сло́во неописа́нное на земли́ плоть бысть; Бог Ве́лий сотвори́ вели́чие Де́ве и призре́ на смире́ние Рабы́ Своея́, слы́шащия сицева́я:
Ра́дуйся, невмести́маго Бо́га вмести́вшая; ра́дуйся, надми́рнаго Творца́ ми́ру яви́вшая.
Ра́дуйся, я́ко сокруши́ся сме́рти держа́ва; ра́дуйся, я́ко исцели́ся Ада́мова ра́на.
Ра́дуйся, пла́стырю, стру́пы душе́вныя заживля́яй; ра́дуйся, еле́е, я́звы теле́сныя умаща́яй.
Ра́дуйся, утоле́ние боле́зней рожда́ющих; ра́дуйся, облегче́ние мук умира́ющих.
Ра́дуйся, нане́сшая пораже́ние а́ду; ра́дуйся, притупи́вшая сме́рти жа́ло.
Ра́дуйся, ча́яние всео́бщаго воскресе́ния; ра́дуйся, правосла́вных несумне́нное спасе́ние.
Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.
Кондак 9
Вся́кое естество́ а́нгельское и челове́ческое удиви́ся вели́чию непостижи́маго Твоего́ воплоще́ния, Сло́ве; недоумева́юще же о сей ве́лией та́йне благоче́стия, со стра́хом и тре́петом благода́рственно зове́м Ти: Аллилу́иа.
Икос 9
Многоразли́чными неду́ги одержи́мии, о Всецари́це, от святы́я ико́ны Твоея́ па́че ча́яния исцеле́ния получа́ют, да прии́мше ве́рою благода́ть, велегла́сно вопию́т Ти:
Ра́дуйся, здра́вых чад при́сное сохране́ние; ра́дуйся, боля́щих ко здра́вию преложе́ние.
Ра́дуйся, дете́й неду́гующих исцеле́ние; ра́дуйся, ю́ных страда́льцев Ма́ти.
Ра́дуйся, возста́ние на одр боле́зни пове́рженных; ра́дуйся, отра́до стра́хом сме́ртным одержи́мых.
Ра́дуйся, я́ко вне́млеши челове́ков рыда́нием; ра́дуйся, призрева́ющая на на́ша стена́ния.
Ра́дуйся, боле́й земны́х небе́сною ра́достию растворе́ние; ра́дуйся, лю́те обурева́емых пачеесте́ственное терпе́ние.
Ра́дуйся, я́ко уготовля́еши пла́чущим ра́дость; ра́дуйся, я́ко снабдева́еши кро́тких крило́ма моли́твы.
Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.
Кондак 10
Спасти́ хотя́ Зижди́тель истле́вшее грехо́м челове́ческое естество́, сни́де на Тя, я́ко дождь на руно́, и, купину́ Тя соде́лав неопали́мую, Бог сый, бысть Челове́к, да воспева́ем Ему́: Аллилу́иа.
Икос 10
Стена́ еси́ де́вам, Отрокови́це Чи́стая, и всем о чистоте́ радя́щим, в Тя бо всели́ся Бог, очища́яй разу́мная созда́ния Своя́, да избы́вше вся́кия скве́рны, предлага́ем Ти сицева́я:
Ра́дуйся, молча́ния взыску́ющих Собесе́днице; ра́дуйся, ве́нче храня́щих де́вство.
Ра́дуйся, нача́ло и коне́ц духо́внаго соверше́ния; ра́дуйся, храни́лище Боже́ственнаго открове́ния.
Ра́дуйся, Тро́ическаго Сове́та Таи́ннице; ра́дуйся, спасе́ния челове́ков вино́внице.
Ра́дуйся, верши́но, го́рдым умо́м непристу́пная; ра́дуйся, убе́жище, смире́нным сердца́м досту́пное.
Ра́дуйся, Чи́стая, Небесе́ чисте́йшая; ра́дуйся, Херуви́мов и Серафи́мов честне́йшая.
Ра́дуйся, Обра́дованная, я́ко прия́ла еси́ от Арха́нгела ра́дование; ра́дуйся, Уте́шенная, я́ко ру́це Твои́ осяза́сте воскре́сшаго Христа́.
Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.
Кондак 11
Пе́ние тща́щеся разу́мное Спа́су приноси́ти, всегда́ неключи́ми, Влады́чице, остае́мся раби́ Твои́; кто бо мо́жет досто́йно воспе́ти Бо́га, Его́же и́мя, я́ко ми́ро излия́нное? Сего́ ра́ди вопие́м Ему́: Аллилу́иа.
Икос 11
Свет ве́лий возсия́в во тьме седя́щим, посети́ нас, о, Де́во, Восто́к свы́ше Сын и Бог Твой; Тя соде́лав свеще́ю на све́щнице, светоно́сным ча́дом церко́вным наказу́ет приноси́ти Ти сицева́я:
Ра́дуйся, заре́ у́мнаго Со́лнца; ра́дуйся, вмести́лище Боже́ственнаго Огня́.
Ра́дуйся, све́те, я́ко одея́ние святы́х сотка́ла еси́; ра́дуйся, свеще́, я́ко тьму бесо́вскую отгна́ла еси́.
Ра́дуйся, ко́сных умо́в просвеще́ние; ра́дуйся, гре́шных серде́ц озаре́ние.
Ра́дуйся, десни́це, из мо́ря суе́тствий изводя́щая; ра́дуйся, лучу́, путеводя́й к Ца́рствию спаса́ющихся.
Ра́дуйся, мо́лние, нераска́янных поража́ющая; ра́дуйся, гро́ме, губи́телей устраша́ющий.
Ра́дуйся, лука́выя со́вести просветле́ние; ра́дуйся, умилостивле́ние Бо́жия Суда́.
Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.
Кондак 12
Благода́ть да́ти восхоте́в, заве́та ве́тхаго Пода́тель заве́т но́вый нам дарова́; мы же, благода́ть сию́ прии́мше, не де́лы зако́на, но еди́ною ве́рою спасе́ние улучи́вше, воспису́ем вси: Аллилу́иа.
Икос 12
Пою́ще Твое́ рождество́, я́коже дре́вле Изра́иль в кимва́лех сено́вную ски́нию воспева́ше, та́ко мы ны́не Тя, Ски́нию и́стинну, доброде́тельми прославляем, да слы́шиши от всех сицева́я:
Ра́дуйся, пе́сне, воспева́емая горе́; ра́дуйся, пса́лме, слы́шимый ни́зу.
Ра́дуйся, Еди́ному Бо́гу досто́йно послужи́вшая; ра́дуйся, Боже́ственней Тро́ице смире́нием угоди́вшая.
Ра́дуйся, ве́ки Нося́щаго носи́вшая в Себе́; ра́дуйся, престо́ле Содержа́щаго вселе́нную в ру́це.
Ра́дуйся, та́йно неизрече́нная веко́в и време́н; ра́дуйся, упова́ние тве́рдое наро́дов и племе́н.
Ра́дуйся, серде́чное ра́дование иере́ев благогове́йных; ра́дуйся, бы́строе слы́шание моли́тв церко́вных и келе́йных.
Ра́дуйся, Прему́дрости до́ме богозда́нный; ра́дуйся, ми́лости сосу́де, Бо́гом избра́нный.
Ра́дуйся, Всецари́це, неду́ги на́ша благода́тию исцеля́ющая.
Кондак 13
О, Всецари́це Ма́ти, ро́ждшая всех святы́х Святе́йшее Сло́во, ны́нешнее на́ше прие́мши песнопе́ние, от вся́кия сме́ртныя боле́зни исцели́ ны и бу́дущаго изба́ви осужде́ния вопию́щих: Аллилу́иа.
Этот кондак читается трижды, зате́м 1-й икос «А́нгел предста́тель…» и 1-й кондак «Новоявле́нней Твое́й…».
Моли́тва первая
О, Всебла́гая досточу́дная Богоро́дице Панта́насса, Всецари́це! Несмь досто́ин, да вни́деши под кров мой! Но я́ко милостиваго Бо́га любоблагоутро́бная Ма́ти, рцы сло́во, да исцели́тся душа́ моя́ и укрепи́тся немощству́ющее те́ло мое́. И́маши бо держа́ву непобеди́мую и не изнемо́жет у Тебе́ всяк глаго́л, о, Всецари́це! Ты за мя упроси́, Ты за мя умоли́, да прославля́ю пресла́вное и́мя Твое́ всегда́, ны́не и в безконе́чныя ве́ки. Ами́нь.
Моли́тва вторая
О, Пречи́стая Богома́ти, Всецари́це! Услы́ши многоболе́зненное воздыха́ние на́ше пред чудотво́рною ико́ною Твое́ю, из уде́ла Афо́нскаго в Росси́ю пренесе́нною, при́зри на чад Твои́х, неисце́льными неду́ги стра́ждущих и ко свято́му о́бразу Твоему́ с ве́рою припа́дающих! Я́коже пти́ца крило́ма покрыва́ет птенцы́ своя́, та́ко и Ты ны́не, при́сно жи́ва су́щи, покры́й нас многоцеле́бным Твои́м омофо́ром. Та́мо, иде́же наде́жда исчеза́ет, несумне́нною наде́ждою бу́ди. Та́мо, иде́же лю́тыя ско́рби превозмога́ют, терпе́нием и осла́бою яви́ся. Та́мо, иде́же мрак отча́яния в ду́ши всели́ся, да возсия́ет неизрече́нный свет Божества́! Малоду́шныя уте́ши, немощны́я укрепи́, ожесточе́нным сердца́м умягче́ние и просвеще́ние да́руй. Исцели́ боля́щия лю́ди Твоя́, о, всеми́лостивая Цари́це! Ум и ру́ки врачу́ющих нас благослови́, да послу́жат ору́дием всемо́щнаго Врача́ Христа́ Спа́са на́шего. Я́ко живе́й Ти су́щей с на́ми, мо́лимся пред ико́ною Твое́ю, о, Влады́чице! Простри́ ру́це Твои́, испо́лненныя исцеле́ния и врачбы́, Ра́досте скорбя́щих, в печа́лех Утеше́ние, да чудотво́рную по́мощь ско́ро получи́в, прославляем Живонача́льную и Неразде́льную Тро́ицу, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.